Πέμπτη 11.06.2026,  

Η εμμονή της Αριστεράς με την υπερφορολόγηση και η άγνοια του πώς δουλεύει η οικονομία

Δημοσιεύτηκε στις 08/05/2026 στην κατηγορία Σημειωματάριο  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Γράφει ο Γιώργος Καλαβέσιος (*)

 

Χθες τσάντισα μερικούς, ίσως περισσότερους από όσους περίμενα, τόσο που έκαναν τον κόπο να σπαταλήσουν τμήμα της ελάχιστης φαιάς ουσίας που διαθέτουν ώστε να σχολιάσουν.


Σήμερα λοιπόν θα αποδείξω το γιατί είναι αυτοί οι άνθρωποι ηλίθιοι.


Ξέρετε παλαιά, πολύ παλαιά, όσοι είχαν πολλά λεφτά ήταν εύκολο να φορολογηθούν. 

 

Ο λόγος είναι επειδή το χρήμα που διέθεταν ήταν σε χρυσά νομίσματα. 

 

Τα έβαζαν στο σεντούκι και από εκεί πλήρωναν τους κολλίγους να καλλιεργούν τη γη, τους στρατιώτες που τους φύλαγαν τους μισθούς τους κλπ κλπ. 

 

Και το κράτος που πάντα είχε μια εικόνα του πλούτου τους πάνω- κάτω, έστελνε τους δικούς του στρατιώτες και τους έλεγε «από σήμερα θα σου αυξήσω την φορολογία κατά 5%. Φέρε 500 νομίσματα». 

 

Τόσο απλό.


Σήμερα (το ξέρω, θα εκπλήξω πολλούς) οι πλούσιοι δεν έχουν τα λεφτά τους σε σεντούκια. 

 

Μάλιστα δεν ξέρουν καν τι σημαίνει η λέξη. 

 

*****

Για να μη χάσετε καμία ανάρτηση της Εποπτείας, γραφτείτε στο εβδομαδιαίο newsletter μας, πατώντας ΕΔΩ

 

Για τα videos της Εποπτείας, γραφτείτε στο κανάλι μας στο youtube, πατώντας ΕΔΩ 

 

Βρείτε μας και στο tiktok πατώντας ΕΔΩ

 

*****

 

Όταν λοιπόν στο ερώτημα «που θα βρείτε τα λεφτά για να ασκήσετε όλη αυτή την πολιτική παροχών που υπόσχεστε στο πόπολο», η απάντηση είναι «θα τα πάρουμε από τους πλούσιους», υπάρχει ζήτημα.


Θα αναρωτηθεί λοιπόν κάποιος «δεν θες να πληρώσουν οι πλούσιοι; Να πληρώσουν αυτοί που τα έχουν;» 

 

Μαζί σου αδελφέ, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα, πρόβλημα λογικής.
 

Γιατί;
 

Επειδή εδώ μπαίνουμε σε ανώτερα (για τα αριστερά μυαλά) μαθηματικά.


Σε ένα εντελώς παράλληλο σύμπαν εγώ είμαι σούπερ- ντούπερ πάμπλουτος (επίπεδο Βαγγέλα και άνω) κι έρχεται ο Τσίπρας ως πρωθυπουργός και μου λέει «Θα σου αυξήσω την φορολογία κατά 5% ετησίως και με τα λεφτά που θα βγάλω θα σηκώσω τις συντάξεις κατά 1.000 ευρώ τον μήνα σε όλους».


Λοιπόν, άρα μιλάμε για φόρο πλούτου, κι όχι πόσα λεφτά έχω σε ελληνικές τράπεζες επειδή είναι πολύ πιθανό να μην έχω παρά κάτι ψιλά. 

 

Η περιουσία μου μετριέται σε μετοχές των πολλών εταιρειών που έχω, όχι σε λίρες, ούτε στο μέγαρο που κατέχω επί της Ηρώδου Αττικού. 

 

Κι οι μετοχές έχουν μία αξία Χ η οποία είναι υψηλή (αλλιώς δεν θα ήμουν πάμπλουτος). 

 

Μετριέται επίσης σε άλλα επενδυτικά προϊόντα των οποίων είμαι κάτοχος ή έχω μερίδιο. 

 

Η αξία όλων αυτών αυξάνεται όσο νέοι ιδιώτες επενδυτές, ή το κράτος (συνταξιοδοτικά ταμεία π.χ.) μπαίνουν μέσα και αγοράζουν μερίδιο, ή μειώνεται αν αυτοί που πουλούν είναι περισσότεροι και με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών από όσους αγοράζουν.


Καλά ως εδώ;


Εγώ έχω συγκριτικά το μεγαλύτερο ποσοστό στις περισσότερες αυτών των εταιρειών, κλπ κλπ ακόμα κι αν αυτό υπολείπεται κατά πολύ του 50%, η δε περιουσία μου μετριέται σε πολλά δις. 

 

Μιας λοιπόν και το ποσόν που μου ζητάει ο Τσίπρας ετησίως για να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμά του δεν υπάρχει σε μετρητά, εγώ κάθε χρόνο θα χρειάζεται να πουλάω ένα ποσοστό του μεριδίου μου σε αυτά τα assets προκειμένου να πληρώσω.


Αυτό όμως μπορεί να γίνει την πρώτη χρονιά μόνο κι όχι χωρίς συνέπειες.


Επειδή πουλώντας το 5% των μεριδίων μου από παντού το σωτήριον έτος 2026 για τα εισοδήματα του 2025 προκειμένου να αποκομίσω ρευστό, θα οδηγήσει σε αλυσιδωτή αντίδραση ανάλογη της πρώτης ατομικής βόμβας. 

 

Η αξία των μεριδίων μου παντού θα αρχίσει να πέφτει, το οποίο θα οδηγήσει μικροεπενδυτές που δεν έχουν υπομονή και σοφία (κι είναι η συντριπτική πλειοψηφία) να αρχίσουν να πουλάνε πανικόβλητοι. 

 

Άρα η αξία των μεριδίων των assets στα οποία έχω/έχουμε επενδύσει θα πέσει κι άλλο, και αυτό θα αρχίσει να επηρεάζει και τις σκέψεις και αντιδράσεις και των πιο υπομονετικών. 

 

Κι εκεί θα αρχίσει η κατρακύλα.


Στο τέλος της ημέρας τουλάχιστον μία από τις εταιρείες μου θα καταρρεύσει και θα της βάλω λουκέτο και κάμποσες δεκάδες ή εκατοντάδες άνθρωποι θα χάσουν τις δουλειές τους. 

 

Οι υπόλοιπες θα απολύσουν προσωπικό, ή θα μειώσουν τις ώρες εργασίας προκειμένου να μείνουν ζωντανές. 

 

Όσοι επίσης (όπως π.χ. συνταξιοδοτικά ταμεία) έχουν επενδύσει στα ίδια assets με εμένα, θα πάθουν χοντρή ζημιά.


Και όταν όλα αυτά συμβούν ο Τσίπρας θα κατηγορήσει εμένα που απέλυσα προσωπικό, μείωσα αμοιβές, ή έκλεισα την εταιρεία μου, εμένα πάλι που ο ΕΦΚΑ (π.χ.) δεν έχει λεφτά. 

 

Ενώ ο μόνος υπεύθυνος είναι ο ίδιος και οι μπαρούφες που ταΐζει το πόπολο, κάνοντάς το να πιστεύουν (κι ενδεχομένως το πιστεύει κι ο ίδιος) πως σε αυτό το παράλληλο σύμπαν εγώ είμαι ένας σύγχρονος Σκρουτζ Μακ Ντάκ με ένα τεράστιο σιλό γεμάτο αραχνιασμένες από την αχρηστία χρυσές λίρες που τις μετράω κάθε μέρα. 

 

Όποιος το πιστεύει αυτό είναι πιο ηλίθιος κι από την μπανάνα του Μήτσου, επειδή στον σύγχρονο κόσμο τα κέρδη από τις εταιρείες μου επανεπενδύονται δημιουργώντας νέες εταιρείες, νέες θέσεις εργασίας, νέο πλούτο, κι έτσι κερδίζουμε όλοι. 

 

Κι εγώ τα πολλά που παίρνω όμως και το ρίσκο, κι ο εργαζόμενος που βρίσκει δουλειά.


Πάνω λοιπόν σε ποια βάση, επί ποίου ποσού θα πάρει ο Τσίπρας (και ο κάθε Τσίπρας) το 5%; 

 

Της πρώτης χρονιάς; 

 

ΟΚ, και μετά; 

 

Μετά που θα έχει πέσει μέχρι εξαφανίσεως ενδεχομένως η περιουσία μου από που θα πάρει το 5%; 

 

Από εκεί που δεν το βλέπει ο ήλιος;


Για να μην σας πω πως και μόνο ακούγοντας πως θα κάνει αυτή την μ@λ@κία θα πατήσω το κουμπί (σχήμα λόγου) και θα μετακινήσω ό,τι έχω και δεν έχω εκτός χώρας σε χρόνο dt και θα πάω Ελ Σαλβαδόρ. 

 

Και σε αυτή την περίπτωση ο Τσίπρας θα πάρει από τον πρώτο χρόνο το 5% από ό,τι βρίσκεται εκεί που δεν το βλέπει ο ήλιος.


Δεν πιστεύετε;


Ρωτήστε και τους Γάλλους, το δοκίμασαν πριν μερικά χρόνια, και το αποτέλεσμα ήταν τόσο μεγαλοπρεπώς καταστροφικό που ανακάλεσαν την μ@λ@κία αμέσως.


Υπεραπλούστευσα το όλο consept προκειμένου να γίνει κατανοητό, αν και αμφιβάλλω, επειδή οι περισσότεροι ούτε καν αυτό δεν θα καταλάβετε.
 

Πραγματικά, πόσο ηλίθιοι και αναλφάβητοι είστε ρε σύντροφοι….
 

Κάνετε ακόμα και την μπανάνα του Μήτσου να μοιάζει Χόκινγκ μπροστά σας…

Συντροφικές καλημέρες.-

 

(*)Πηγή: fb

 

*****

 

ΓΡΑΨΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

 

*****

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η ιδέα της Ευρώπης, ο Μητσοτάκης, ο Μακρόν και ο Βίκτορ Ουγκό

 

Η Αριστερά επιμένει πεισματικά στα αδιέξοδά της

 

Ο Περσέας στη Φλωρεντία: Όταν η Ελλάδα δημιουργεί την Ευρώπη

 

Έχει και σήμερα στις τάξεις της έναν «Συμπιλίδη» η Νέα Δημοκρατία;

 

Όλα όσα κρύβονται πίσω από τις ανισότητες και τις οξύνουν

 

Επίκουρος, ο πρωτεργάτης της πνευματικής επανάστασης

 

Η επινόηση της ψυχής, ένα πολιτισμικό θαύμα

 

Ποιο είναι το μεγαλύτερο θύμα του αντισυστημισμού;

 

Μαρσέλ Προυστ: Η λογοτεχνία ως κλειδί της προσωπικής ελευθερίας

 

Στο «καραμανλικό- σαμαρικό» μπλοκ οι πιο πολλοί εμπλεκόμενοι βουλευτές στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Τελευταία σχόλια

Όταν ο Αντώνης Σαμαράς κατακεραύνωνε τη «γεροντοκρατία»
Xρήστης: ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος
Πολύ σωστά τα λέτε ...

Θα τον ξαναβγάλουμε όλοι εμείς!
Xρήστης: Άκης
Καλημέρα σας. Συμφωνώ απολύτως με τα παραπάνω και ευτυχώς είμαστε πάρα πολλοί.......... Είναι ένας αληθινός ΗΓΕΤΗΣ και είναι μόνος του απένα...

Πού οφείλεται η σιωπή της Αριστεράς για το Ιράν και το Σουδάν
Xρήστης: ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΛΑΡΗΣ
Αγαπητέ Διαμαντή, με εντυπωσίασε το κείμενο σου, πρόκειται για ένα κείμενο συνεκτικό και λογικά δομημένο, που αγγίζει μια πραγματική παθογέ...

Πολιτική και ιδεολογική η διαμάχη που ξέσπασε γύρω από τον Άγνωστο Στρατιώτη (video)
Xρήστης: ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΤΖΑΝΗ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΣΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΑΝΑΚΙΑ ΝΑ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ....ΤΟ ΜΝΗΜΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΙΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ...

Πυθαγόρας: Όταν μιλάμε Ελληνικά, διατυπώνουμε μαθηματικές εξισώσεις
Xρήστης: Τάκης71
Πολύ σωστή η σύνδεση των θεωριών του Πυθαγόρα με τα μαθηματικά ...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©