Ο Σάμιουελ Μπέκετ, ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς του 20ού αιώνα, γεννήθηκε στις 13 Απριλίου 1906 στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας.
Το έργο του, που χαρακτηρίζεται από τον μινιμαλισμό, την υπαρξιακή αγωνία και το μαύρο χιούμορ, άσκησε βαθιά επιρροή στη λογοτεχνία και το θέατρο.
Ο Μπέκετ μεγάλωσε σε μια εύπορη προτεσταντική οικογένεια. Σπούδασε στο Trinity College του Δουβλίνου, όπου γνώρισε τον Τζέιμς Τζόις, ο οποίος άσκησε μεγάλη επιρροή πάνω του. Μετά την αποφοίτησή του, εργάστηκε ως λέκτορας αγγλικών στο Παρίσι, όπου ήρθε σε επαφή με την πρωτοποριακή λογοτεχνική σκηνή της πόλης.
Το έργο του Μπέκετ περιλαμβάνει μυθιστορήματα, θεατρικά έργα, ποιήματα και δοκίμια. Τα πιο γνωστά του έργα είναι:
* Το θεατρικό έργο «Περιμένοντας τον Γκοντό» (1953), ένα από τα σημαντικότερα έργα του θεάτρου του παραλόγου.
* Τα μυθιστορήματα της τριλογίας «Μόλοϊ» (1951), «Μαλον πεθαίνει» (1951) και «Ο ακατονόμαστος» (1953).
* Το θεατρικό έργο «Ευτυχισμένες μέρες» (1961).
* Το θεατρικό έργο «Το τέλος του παιχνιδιού» (1957).
Τα έργα του Μπέκετ συχνά εξερευνούν θέματα όπως η μοναξιά, η απομόνωση, η απουσία νοήματος και η ανθρώπινη κατάσταση. Το ύφος του είναι λιτό και ακριβές, με έμφαση στη σιωπή και την απουσία.
Το 1969, ο Μπέκετ τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας για το έργο του, το οποίο «μέσα από νέες μορφές για το μυθιστόρημα και το δράμα, στην ένδεια του σύγχρονου ανθρώπου αποκτά την ανύψωσή του».
Ο Σάμιουελ Μπέκετ πέθανε στις 22 Δεκεμβρίου 1989 στο Παρίσι.
Το έργο του συνεχίζει να επηρεάζει συγγραφείς, καλλιτέχνες και στοχαστές σε όλο τον κόσμο. Η επιρροή του είναι εμφανής στο έργο συγγραφέων όπως ο Χάρολντ Πίντερ, ο Τομ Στόπαρντ και ο Ντον Ντελίλο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ποιες συμβουλές έδινε ο Νίκος Γκάτσος στον Μάνο Χατζηδάκι
Οι τέσσερις κύριοι κανόνες της μεθόδου του Καρτέσιου
Η ξύλινη σκάλα και το Πάσχα των Ελλήνων του Γιώργου Θέμελη
Όσκαρ Ουάιλντ: Εκεί που γίνονται όλες οι αμαρτίες του κόσμου
Ανρί Μπεργκσόν: Τα μαθηματικά μας βοηθούν να προσλάβουμε λογικά τον κόσμο
Μια βόλτα στον Κήπο του Επίκουρου, παρέα με τον Ανατόλ Φρανς
Άννα Συνοδινού, η ηθοποιός που έσκαβε βαθιά στα κείμενα της αρχαίας τραγωδίας
Ίρβιν Γιάλομ: Τα υλικά αγαθά είναι απατηλά
Χάνα Άρεντ: Με ένα λαό που δεν πιστεύει τίποτα, μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις
Στέφαν Τσβάιχ, ο πιο πολυδιαβασμένος συγγραφέας του Μεσοπολέμου γράφει για τον Κόσμο του Χθες
δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...