Τρίτη 22.04.2025,  

Άννα Συνοδινού, η ηθοποιός που «έσκαβε» βαθιά μέσα στα κείμενα της αρχαίας τραγωδίας

Δημοσιεύτηκε στις 08/04/2025 στην κατηγορία Εξ αποστάσεως  |  δεν υπάρχουν σχόλια

«Από τα νεανικά μου χρόνια σημείωνα σ' ένα σχολικό τετράδιο αγαπημένες στιγμές που άστραφταν και σβήνανε σαν τ' άστρα στο στερέωμα, για πρόσωπα που αγαπούσα παρά πολύ και ζέσταιναν τη ζωή γύρω μου.

H λειτουργία της θεατρικής ζωής μ' έκανε να νιώθω ως προεξάρχουσα μιας πομπής από τα χρόνια του Θέσπη, που διηγείται τα πάθη του Διονύσου και άλλων ηρώων, μπροστά σ' ένα Κοινό, έτοιμο να συγκινηθεί από άγνωστες λυπητερές και χαρούμενες ιστορίες για να μάθει πως ζει ο κόσμος πέρα από το δικό του κατώφλι...


Όχι, δεν είμαι συγγραφέας, και τα γραφτά μου δεν είναι αποτέλεσμα συγγραφικού οίστρου. Δεν μπορώ να κάθομαι στην καρέκλα πολλή ώρα. Μουδιάζουν τα άκρα μου. Είμαι ηθοποιός, και στην τέχνη μου λειτουργώ εν κινήσει. Έζησα πλάι σε μεγάλες ψυχές, δυσαναπλήρωτους τεχνίτες, ιερά πρόσωπα. Στη βαθιά κρύπτη της μνήμης και του συνειδότος φύλαξα τη μεγαλειότητά τους».

 

Η Συνοδινού (1927-2016) έσκαβε βαθιά μέσα στα μεγάλα κείμενα, της Αρχαίας Τραγωδίας, ανέσυρε στη επιφάνεια και σωματοποίησε εξαιρετικά όλα τα πάθη και  των τραγικών ηρωίδων.

Δεν ήταν μόνο μια εξαιρετική τραγωδός, ηθοποιός με παιδεία, που όταν έπαιζε στην Επίδαυρο εκπροσωπούσε όλη εκείνη τη γενιά με τη σωστή άρθρωση και τον χρωματισμό στη φωνή. 

 

Ήταν δασκάλα, καλλιτέχνις που θαύμαζες για τον τρόπο που μιλούσε, την επιμονή της για τα θέματα παιδείας, τις απόψεις της, ακόμη και αν διαφωνούσες. 

 

Και πάνω απ’ όλα την ευθύτητά της.

Αρχοντική, αγέρωχη, απλή, παθιασμένη, υπερήφανη, τσαούσα. 

 

Παρορμητική, ενοχλητική για πολλούς, παρεξηγήσιμη, δεν χαριζόταν σε κανέναν. 

 

«Πάνω απ’ όλα, είμαι χορτασμένη», έλεγε, και αυτό όχι από υλικά αγαθά αλλά από αγάπη και αισθήματα. 

 

Φτιαγμένη «από ένα σπουδαίο περιβάλλον», ατσαλωμένη από τις δυσκολίες της ζωής νωρίς, καμάρωνε για τις αξίες: «Οι δικοί μου ήταν άνθρωποι σεμνοί, σοφοί, αγνοί. Δεν ήταν αχόρταγοι, όπως συμβαίνει στη σημερινή εποχή. Φτάνουν όσα έχω και περισσεύουν. Όσα μου έδωσαν το σπίτι μου και οι άνθρωποι που με έφτιαξαν στο θέατρο. Οι άνθρωποι εκείνοι που έφτιαχναν πολιτισμό».
Πηγή Καθημερινή

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Μια κοινωνία που εκδικείται δεν γίνεται πιο δίκαιη, γίνεται πιο πρωτόγονη

 

Η μεγάλη συμβολή του Θαλή του Μιλήσιου στα μαθηματικά και τον Πολιτισμό

 

Ο Τόμας Στερνς Έλιοτ γράφει για την ενότητα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού

 

Άντον Τσέχωφ, «Ένας αριθμός»

 

Η «Αξία της Ζωής» της Τζέιν Άντερσον, μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε

 

Πολ Ελυάρ, η άσβεστη φλόγα της ελπίδας

 

Η μέθοδος Μπροντέλ: Διαβάζοντας αλλιώς την Ιστορία

 

Το Bolero του Ραβέλ έγινε 96 ετών- Δείτε τη μαγευτική Πλισέτσκαγια να το χορεύει (video)

 

Ο Ιωάννης Συκουτρής γράφει για το νόημα της ζωής

 

Ο Τάκης Παπατσώνης μπροστά σε ένα άσπρο, ελληνικό ερημοκκλήσι

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Δημοφιλέστερα άρθρα

Ποιες συμβουλές έδινε ο Νίκος Γκάτσος στον Μάνο Χατζηδάκι

Μεγάλη Τρίτη: Νίκος Καρούζος, Μικρή κλίμαξ της Ψυχής και του θανάτου

Αφιέρωμα στην Εθνεγερσία: Η προσευχή του Διάκου, δια χειρός Αριστοτέλη Βαλαωρίτη

Η Ξύλινη Σκάλα και το Πάσχα των Ελλήνων, του Γιώργου Θέμελη

Οδυσσέας Ελύτης: Τα ιδανικά βιβλία δεν γίνονται ποτέ!

Ίρβιν Γιάλομ: Τα υλικά αγαθά είναι απατηλά

Τα εσώψυχα του Ντίνου Χριστιανόπουλου

Οι τέσσερις κύριοι κανόνες της μεθόδου του Ρενέ Ντεκάρτ (Καρτέσιου)

Για ποιον είπε ο Μίκης Θεοδωράκης «διακρίνω ένα συνθέτη»

Όσκαρ Ουάιλντ: Εκεί που γίνονται όλες οι αμαρτίες του κόσμου

Μικέλης Άβλιχος, ένας επαναστάτης του πνεύματος

Μεγάλη Δευτέρα: Ματθαίος Μουντές, Αγρύπνια

Μια βόλτα στον Κήπο του Επίκουρου, παρέα με τον Ανατόλ Φρανς

Ανρί Μπερξόν: Τα μαθηματικά μας βοηθούν να προσλάβουμε λογικά τον κόσμο

Μεγάλη Τετάρτη: Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Τι θ' απογίνεις Θεέ μου αν πεθάνω;

Ροή ειδήσεων

Κυριακή του Πάσχα: Κική Δημουλά, Ευχές κροτίδες και φιλήματα...

Πασχαλινοί Βυζαντινοί Ύμνοι και το Πασχαλινό Ορατόριο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (video)

Μεγάλη Παρασκευή: Ω, γλυκύ μου έαρ

Μεγάλη Πέμπτη: Νίκος Γκάτσος, σπαρακτικό μοιρολόι

Μεγάλη Τετάρτη: Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Τι θ' απογίνεις Θεέ μου αν πεθάνω;

Μεγάλη Τρίτη: Νίκος Καρούζος, Μικρή κλίμαξ της Ψυχής και του θανάτου

Μεγάλη Δευτέρα: Ματθαίος Μουντές, Αγρύπνια

Ανρί Μπερξόν: Τα μαθηματικά μας βοηθούν να προσλάβουμε λογικά τον κόσμο

Μια βόλτα στον Κήπο του Επίκουρου, παρέα με τον Ανατόλ Φρανς

Διογένης: Ο θεμελιωτής του κυνισμού ζούσε σε ένα πιθάρι

Άννα Συνοδινού, η ηθοποιός που «έσκαβε» βαθιά μέσα στα κείμενα της αρχαίας τραγωδίας

Σταύρος Ξαρχάκος: Η μουσική αρχίζει από σιωπή και καταλήγει σε σιωπή

Οι τέσσερις κύριοι κανόνες της μεθόδου του Ρενέ Ντεκάρτ (Καρτέσιου)

Για ποιον είπε ο Μίκης Θεοδωράκης «διακρίνω ένα συνθέτη»

Όσκαρ Ουάιλντ: Εκεί που γίνονται όλες οι αμαρτίες του κόσμου

Τελευταία σχόλια

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©