Τρίτη 22.04.2025,  

Σταύρος Ξαρχάκος: Η μουσική αρχίζει από σιωπή και καταλήγει σε σιωπή

Δημοσιεύτηκε στις 07/04/2025 στην κατηγορία Πρόσωπα  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Γεννήθηκα στα Εξάρχεια στις 14 Μαρτίου του 1939.

 

Ήταν μια εποχή που οι ήχοι και οι εικόνες καταγράφονταν έντονα, ακόμα και σε ένα παιδί της ηλικίας μου.

 

Ήταν ανατριχιαστικός ο ήχος της σειρήνας και απάνθρωπο το θέαμα μιας τεράστιας ουράς σκελετωμένων ανθρώπων για να πάρουν ένα κομμάτι μπομπότα.

Όμως η Γιαγιά τα ξόρκιζε όλα τούτα με την κιθάρα της και το τραγούδι της.

Να λοιπόν γιατί η Μουσική ήταν θέμα ζωής και θανάτου για μένα.

 

Τα χρόνια πέρασαν, πολύ δύσκολα χρόνια.

 

H Μουσική ήταν η απόλυτη και καθημερινή μου ενασχόληση.

 

Ευτύχησα να έχω σπουδαίους και εμπνευσμένους δασκάλους.

Έτσι έμαθα να μιλώ όσο μπορώ λιγότερο.

 

Έτσι έμαθα να ακούω και να αφουγκράζομαι όσο μπορώ περισσότερο.

 

Έτσι έμαθα ότι στις πέντε οριζόντιες γραμμές του πενταγράμμου δεν κάθονται μαύρα στίγματα αλλά χελιδόνια που τραγουδούν αδιάκοπα.

 

Αλλά για να τα ακούσεις πρέπει να αποκτήσεις την εμπιστοσύνη τους.

 

Ετσι έμαθα πως η Μουσική αρχίζει από σιωπή και καταλήγει σε σιωπή.

 

Άρα οι παύσεις έχουν ήχο. Άρα δεν υπάρχει σκοτεινή ύλη. Διότι εν αρχή ην ο ήχος.

 

Τέλος, έμαθα ότι δικαίωμα στην έπαρση έχει μόνο η Σημαία...

Απόσπασμα από την ομιλία του Σταύρου Ξαρχάκου όταν αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στις 19 Δεκεμβρίου 2019 - Πηγή - SanSimera.gr

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Μια κοινωνία που εκδικείται δεν γίνεται πιο δίκαιη, γίνεται πιο πρωτόγονη

 

Η μεγάλη συμβολή του Θαλή του Μιλήσιου στα μαθηματικά και τον Πολιτισμό

 

Ο Τόμας Στερνς Έλιοτ γράφει για την ενότητα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού

 

Άντον Τσέχωφ, «Ένας αριθμός»

 

Η «Αξία της Ζωής» της Τζέιν Άντερσον, μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε

 

Πολ Ελυάρ, η άσβεστη φλόγα της ελπίδας

 

Η μέθοδος Μπροντέλ: Διαβάζοντας αλλιώς την Ιστορία

 

Το Bolero του Ραβέλ έγινε 96 ετών- Δείτε τη μαγευτική Πλισέτσκαγια να το χορεύει (video)

 

Ο Ιωάννης Συκουτρής γράφει για το νόημα της ζωής

 

Ο Τάκης Παπατσώνης μπροστά σε ένα άσπρο, ελληνικό ερημοκκλήσι

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Δημοφιλέστερα άρθρα

Ποιες συμβουλές έδινε ο Νίκος Γκάτσος στον Μάνο Χατζηδάκι

Μεγάλη Τρίτη: Νίκος Καρούζος, Μικρή κλίμαξ της Ψυχής και του θανάτου

Αφιέρωμα στην Εθνεγερσία: Η προσευχή του Διάκου, δια χειρός Αριστοτέλη Βαλαωρίτη

Η Ξύλινη Σκάλα και το Πάσχα των Ελλήνων, του Γιώργου Θέμελη

Οδυσσέας Ελύτης: Τα ιδανικά βιβλία δεν γίνονται ποτέ!

Ίρβιν Γιάλομ: Τα υλικά αγαθά είναι απατηλά

Τα εσώψυχα του Ντίνου Χριστιανόπουλου

Οι τέσσερις κύριοι κανόνες της μεθόδου του Ρενέ Ντεκάρτ (Καρτέσιου)

Για ποιον είπε ο Μίκης Θεοδωράκης «διακρίνω ένα συνθέτη»

Όσκαρ Ουάιλντ: Εκεί που γίνονται όλες οι αμαρτίες του κόσμου

Μικέλης Άβλιχος, ένας επαναστάτης του πνεύματος

Μια βόλτα στον Κήπο του Επίκουρου, παρέα με τον Ανατόλ Φρανς

Μεγάλη Δευτέρα: Ματθαίος Μουντές, Αγρύπνια

Ανρί Μπερξόν: Τα μαθηματικά μας βοηθούν να προσλάβουμε λογικά τον κόσμο

Μεγάλη Τετάρτη: Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Τι θ' απογίνεις Θεέ μου αν πεθάνω;

Ροή ειδήσεων

Κυριακή του Πάσχα: Κική Δημουλά, Ευχές κροτίδες και φιλήματα...

Πασχαλινοί Βυζαντινοί Ύμνοι και το Πασχαλινό Ορατόριο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (video)

Μεγάλη Παρασκευή: Ω, γλυκύ μου έαρ

Μεγάλη Πέμπτη: Νίκος Γκάτσος, σπαρακτικό μοιρολόι

Μεγάλη Τετάρτη: Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Τι θ' απογίνεις Θεέ μου αν πεθάνω;

Μεγάλη Τρίτη: Νίκος Καρούζος, Μικρή κλίμαξ της Ψυχής και του θανάτου

Μεγάλη Δευτέρα: Ματθαίος Μουντές, Αγρύπνια

Ανρί Μπερξόν: Τα μαθηματικά μας βοηθούν να προσλάβουμε λογικά τον κόσμο

Μια βόλτα στον Κήπο του Επίκουρου, παρέα με τον Ανατόλ Φρανς

Διογένης: Ο θεμελιωτής του κυνισμού ζούσε σε ένα πιθάρι

Άννα Συνοδινού, η ηθοποιός που «έσκαβε» βαθιά μέσα στα κείμενα της αρχαίας τραγωδίας

Σταύρος Ξαρχάκος: Η μουσική αρχίζει από σιωπή και καταλήγει σε σιωπή

Οι τέσσερις κύριοι κανόνες της μεθόδου του Ρενέ Ντεκάρτ (Καρτέσιου)

Για ποιον είπε ο Μίκης Θεοδωράκης «διακρίνω ένα συνθέτη»

Όσκαρ Ουάιλντ: Εκεί που γίνονται όλες οι αμαρτίες του κόσμου

Τελευταία σχόλια

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©