Τρίτη 22.04.2025,  

Η βιβλιοθήκη του Ουμπέρτο Έκο και η αντιβιβλιοθήκη του Νασίμ Ταλέμπ

Δημοσιεύτηκε στις 08/01/2025 στην κατηγορία Βιβλιοθήκη  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Ο συγγραφέας Umberto Eco ιδιοκτήτης μιας μεγάλης προσωπικής βιβλιοθήκης που περιείχε 30.000 βιβλία, συνήθιζε να χωρίζει τους επισκέπτες σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που αντιδρούν με το «Ουάου! Κύριε, καθηγητά, τι βιβλιοθήκη έχετε! Πόσα από αυτά τα βιβλία έχετε διαβάσει;» και σε εκείνους - μια πολύ μικρή μειοψηφία - που καταλαβαίνουν ότι μια ιδιωτική βιβλιοθήκη δεν είναι ένα παράρτημα που ενισχύει τον εγωισμό αλλά ένα εργαλείο έρευνας. 

Τα διαβασμένα βιβλία ίσως έχουν πολύ μικρότερη αξία από τα αδιάβαστα. Θα συσσωρεύετε περισσότερες γνώσεις και περισσότερα βιβλία καθώς μεγαλώνετε και ο αυξανόμενος αριθμός αδιάβαστων βιβλίων στα ράφια θα σας κοιτάζει απειλητικά. 

 

Πράγματι, όσο περισσότερα γνωρίζετε, τόσο μεγαλύτερες είναι οι σειρές των αδιάβαστων βιβλίων. 
 

Ας ονομάσουμε αυτή τη συλλογή αδιάβαστων βιβλίων «αντιβιβλιοθήκη»

Nassim Nicholas Taleb, «The Black Swan»

Σύμφωνα με τη θεωρία του Taleb, η βιβλιοθήκη του Έκο δεν ήταν ογκώδης επειδή εκείνος είχε διαβάσει όλα αυτά τα βιβλία, αλλά επειδή επιθυμούσε να διαβάσει πολύ περισσότερα.


Ουσιαστικά, η έννοια της αντιβιβλιοθήκης από τον Taleb ανατρέπει την τάση που έχουμε ως άνθρωποι να υπερεκτιμούμε την αξία όσων γνωρίζουμε και να υποτιμούμε την αξία όσων δεν γνωρίζουμε. 

 

Επιπλέον, αυτές οι ανεξερεύνητες ιδέες είναι που μας ωθούν να συνεχίσουμε να διαβάζουμε και να μαθαίνουμε, αλλά και να μην εφησυχάζουμε ποτέ στην ιδέα ότι γνωρίζουμε αρκετά. 

Όπως αναφέρει και ο Kevin Dickinson στο άρθρο του στο Big Think, «είτε προτιμάτε τον όρο αντιβιβλιοθήκη, είτε tsundoku (ιαπωνική αντίστοιχη ορολογία), είτε κάτι εντελώς διαφορετικό, η αξία ενός αδιάβαστου βιβλίου είναι η δύναμή του να σας κάνει να το διαβάσετε».

fractalart

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Αλεξάντερ Σολζενίτσιν, ο διανοούμενος που αποκάλυψε τις σοβιετικές θηριωδίες

 

Εκτόρ Μπερλιόζ, ο δημιουργός της προγραμματικής μουσικής (video)

 

Ευγένιος Ο' Νηλ: Η μοναξιά του ανθρώπου είναι ο φόβος του για τη ζωή

 

Ο Πάμπλο Πικάσο μιλά για την τέχνη, τη ζωή, τη ζωγραφική, τον Ραφαήλ...

 

Λέων Τολστόι: Οι άνθρωποι δεν μπορούν να δουν την τρέλα τους...

 

Πολ Ελυάρ: Η άσβεστη φλόγα της ελπίδας

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Δημοφιλέστερα άρθρα

Ποιες συμβουλές έδινε ο Νίκος Γκάτσος στον Μάνο Χατζηδάκι

Μεγάλη Τρίτη: Νίκος Καρούζος, Μικρή κλίμαξ της Ψυχής και του θανάτου

Αφιέρωμα στην Εθνεγερσία: Η προσευχή του Διάκου, δια χειρός Αριστοτέλη Βαλαωρίτη

Η Ξύλινη Σκάλα και το Πάσχα των Ελλήνων, του Γιώργου Θέμελη

Οδυσσέας Ελύτης: Τα ιδανικά βιβλία δεν γίνονται ποτέ!

Ίρβιν Γιάλομ: Τα υλικά αγαθά είναι απατηλά

Τα εσώψυχα του Ντίνου Χριστιανόπουλου

Για ποιον είπε ο Μίκης Θεοδωράκης «διακρίνω ένα συνθέτη»

Όσκαρ Ουάιλντ: Εκεί που γίνονται όλες οι αμαρτίες του κόσμου

Οι τέσσερις κύριοι κανόνες της μεθόδου του Ρενέ Ντεκάρτ (Καρτέσιου)

Μικέλης Άβλιχος, ένας επαναστάτης του πνεύματος

Μια βόλτα στον Κήπο του Επίκουρου, παρέα με τον Ανατόλ Φρανς

Μεγάλη Δευτέρα: Ματθαίος Μουντές, Αγρύπνια

Ανρί Μπερξόν: Τα μαθηματικά μας βοηθούν να προσλάβουμε λογικά τον κόσμο

Μεγάλη Τετάρτη: Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Τι θ' απογίνεις Θεέ μου αν πεθάνω;

Ροή ειδήσεων

Κυριακή του Πάσχα: Κική Δημουλά, Ευχές κροτίδες και φιλήματα...

Πασχαλινοί Βυζαντινοί Ύμνοι και το Πασχαλινό Ορατόριο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (video)

Μεγάλη Παρασκευή: Ω, γλυκύ μου έαρ

Μεγάλη Πέμπτη: Νίκος Γκάτσος, σπαρακτικό μοιρολόι

Μεγάλη Τετάρτη: Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Τι θ' απογίνεις Θεέ μου αν πεθάνω;

Μεγάλη Τρίτη: Νίκος Καρούζος, Μικρή κλίμαξ της Ψυχής και του θανάτου

Μεγάλη Δευτέρα: Ματθαίος Μουντές, Αγρύπνια

Ανρί Μπερξόν: Τα μαθηματικά μας βοηθούν να προσλάβουμε λογικά τον κόσμο

Μια βόλτα στον Κήπο του Επίκουρου, παρέα με τον Ανατόλ Φρανς

Διογένης: Ο θεμελιωτής του κυνισμού ζούσε σε ένα πιθάρι

Άννα Συνοδινού, η ηθοποιός που «έσκαβε» βαθιά μέσα στα κείμενα της αρχαίας τραγωδίας

Σταύρος Ξαρχάκος: Η μουσική αρχίζει από σιωπή και καταλήγει σε σιωπή

Οι τέσσερις κύριοι κανόνες της μεθόδου του Ρενέ Ντεκάρτ (Καρτέσιου)

Για ποιον είπε ο Μίκης Θεοδωράκης «διακρίνω ένα συνθέτη»

Όσκαρ Ουάιλντ: Εκεί που γίνονται όλες οι αμαρτίες του κόσμου

Τελευταία σχόλια

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©